Cristina Valentina Dafinoiu, Anatomia și fiziologia omului. Manual de limbaj medicalpentru studenții străini din anul pregătitor
Ovidius University Press, Constanța,2023, 175 p., ISBN: 978-606-060-069-5
DOI:
https://doi.org/10.62229/rst/7.1/12Abstract
În cadrul cursurilor de limba română pentru studenții străini din Anul pregătitor, predarea limbajelor de specialitate poate reprezenta o provocare pentru cadrele didactice. Deseori, grupele sunt formate din studenți care diferă între ei la nivelul competențelor de comunicare în limba română și la nivelul cunoștințelor de specialitate. Cursurile de limbaje specializate se desfășoară pe parcursul unui singur semestru, timp în care studenții trebuie să acumuleze un volum mare de informații și să-și perfecționeze
cunoștințele de limba română pentru a atinge cel puțin nivelul B1, conform Cadrul
European Comun de Referință pentru Limbi. Nu este surprinzător faptul că mulți studenți
se pot simți descurajați de sarcinile complexe de lucru pe care le au de îndeplinit într-un
timp relativ scurt. Din această perspectivă, este important ca profesorii să aibă la
dispoziție o gamă variată de resurse didactice pentru predarea limbajelor specializate. În
acest mod, profesorii pot selecta texte și exerciții potrivite nivelului grupei de cursanți și
intereselor acestora, pot recomanda exerciții pentru teme suplimentare și pot lucra
diferențiat, chiar în cadrul aceleiași grupe.