Comunicarea în educație și în didactica studiului matematicii la elevi

Authors

DOI:

https://doi.org/10.47040/sd/sdpsych.v6i1-2.36

Keywords:

quality, performance, didactic communication, mathematical culture

Abstract

The dynamics of social, economic, public and cultural politics implies the need for innovative behavior in the school environment, in the educational process, in the management of the school organization in general. Innovation in school institutions addresses the quality of education policy projects and the continuous reconstruction of all the factors that ensure their consistency, competencies and personality of the teacher, their training, culture and successful professionals, foundations and curricular experiences of educational actors, medium- and long school managers. The qualitative evolution of a school is also determined by the quality of innovation present in curricular design, in the set of values of democratization of education, in strategies for equalizing the chances of social, professional and personal success of quality implications.

References

Alexander, A. (2017). Infinitezimal. București: Humanitas.

Bâscă, O. P. (2017). Pagini din istoria matematicii. București: Ed. Universitară.

Bono, d. E. (2017 ). Gândirea paralelă. București: Curtea Veche Publishing.

Ciolan, L. (2002). Reforma curriculară în învățământul liceal românesc: premise, politici, metodologii în E. Păun, D. Potolea, Pedagogie. Iași: Polirom.

Iliescu, D. (2013). Stilul de învățare și temperamentul școlarilor – Instrumente pentru o educaţie creativă. Bucureşti: Comunicare.ro.

Neacșu, I. (2015). Metode și tehnici de învățare eficientă. Fundamente și practici de succes. Iași: Polirom.

Neacșu, I. P. (2011). Ghid de evaluare. București: Editura Erc Press.

Piaget, J. (2017 reeditată). Șase studii de psihologie. București: Editura Trei.

Singer, M. (2001). Ghid metodologic pentru aplicarea programelor de matematică (primar, gimnaziu). București: Aramis Print.

Downloads

Published

2015-10-14

How to Cite

Comunicarea în educație și în didactica studiului matematicii la elevi. (2015). Studia Doctoralia Psychology and Educational Science, 6(1-2), 4-15. https://doi.org/10.47040/sd/sdpsych.v6i1-2.36