Direcții de modernizare a autoevaluării și evaluării continue a rezultatelor elevilor.

De la tehnologia informatică la sisteme ICT.

Autori

DOI:

https://doi.org/10.47040/sd/sdpsych.v5i1-2.47

Cuvinte cheie:

autoevaluare, evaluare continuă, tehnologie informatică, sisteme ICT de evaluare

Rezumat

Este nevoie de schimbări majore în procesele de autoevaluare şi evaluare continuă a rezultatelor elevilor pentru a face faţă provocărilor societăţii actuale. În acest studiu de cercetare am prezentat abordările actuale ale problematicii evaluative în trecerea ei de la tehnologia informatică la sisteme evaluative de informare şi comunicare tehnologică (ICT). În desfăşurarea cercetării am studiat referinţele cadrelor didactice cu privire la rolul sistemelor ICT în autoevaluarea elevilor, dar şi contribuţia evaluării continue automatizate la îmbunătăţirea activităţii de învăţare a elevilor. Ipoteza generală a proiectului de cercetare a urmărit să demonstreze că dacă se conştientizează de către profesorii din învăţământul preuniversitar care este rolul sitemelor ICT de autoevaluare şi evaluare digitală continuă, atunci se obţine adeziunea acestora de a fi implementate şi dezvoltate astfel de sisteme de evaluare. Pentru a studia relaţia dintre variabilele cercetării am aplicat un chestionar, având grup ţintă profesorii. Studiul realizat a avut un impact pozitiv asupra profesorilor respondenţi, care au adezionat ideii propuse, fiind încrezători în rolul trecerii de la tehnologizarea informatică a autoevaluării şi evaluării continue a rezultatelor elevilor la implementarea unor sisteme ICT în evaluarea educaţională.

Descărcări

Publicat

2018-09-27

Cum cităm

Direcții de modernizare a autoevaluării și evaluării continue a rezultatelor elevilor.: De la tehnologia informatică la sisteme ICT. (2018). Studia Doctoralia Psychology and Educational Science, 5(1-2), 74-88. https://doi.org/10.47040/sd/sdpsych.v5i1-2.47