Violența școlară: O abordare teoretică

Autori

  • Nasser Saed Monir Autor

DOI:

https://doi.org/10.47040/sd/sdpsych.v5i1-2.45

Cuvinte cheie:

violenţa şcolară, agresivitate, context, conflict, delicvență, factori de impact

Rezumat

În ultima vreme violenţa este unul dintre cele mai răspândite fenomene sociale, una dintre cele mai dificile probleme, ale căror consecinţe negative au un impact semnificativ , atât în sfera individuală şi de grup, cât, mai ales, asupra componentelor socialului-educaţie, şcoală, sănătate, well being şi comunitate. Studiile pe această temă evidenţiază o largă varietate de forme de manifestare ale violenţei. Mai grav este faptul că efectele cele mai puternice ca gravitate sunt legate de însăşi viaţa oamenilor. Cele mai frecvente dintre formele şi consecinţele acesteia sunt vizibile la nivelul planurilor fizic, emoţional, relaţional, sănătăţii, spiritualităţii, vieţii de grup, stilului de viaţă. Studiul de faţă se centrează asupra semnificaţiilor conceptelor de bază, asociate perspectivelor de tip epistemologic- reflexiv şi analitic- investigativ, cu identitate şi punct de plecare în diversitatea teoriilor, metodologiilor şi concepţiilor de autor evidenţiate de multitudinea definiţiilor alterrnative.

Descărcări

Publicat

2018-09-27

Cum cităm

Violența școlară: O abordare teoretică. (2018). Studia Doctoralia Psychology and Educational Science, 5(1-2), 47-61. https://doi.org/10.47040/sd/sdpsych.v5i1-2.45