Abordări pragmatice în educația modernă: Educația despre standardizare

Autori

  • Remus Chină Autor

DOI:

https://doi.org/10.47040/sd/sdpsych.v5i1-2.42

Cuvinte cheie:

standard, proces, standardizare, sistem, educație

Rezumat

În ultimii ani au avut loc, în mediile educaționale, dezbateri intense asupra a două tendințe majore legate de standarde și de standardizare: standardizare în educație și educația pentru standardizare. Aceste tendințe sunt cauzate, în primul rând, de ritmul accelerat în care societatea umană implementează în viața de zi cu zi descoperirile tehnico – științifice de ultimă oră dar și de viteza dezvoltării mediului economic și de afaceri comparativ cu cel educațional. Un alt motiv îl constituie necesitatea unei corelări eficiente între piața muncii și mediile educaționale. În timp ce procesul de standardizare în educație a avansat considerabil, dezbaterile asupra implementării unui proces privind educația despre standardizare, chiar din clasele elementare, sunt tot mai frecvente și mai avansate în mediile educaționale considerate cele mai performante din lume – ne referim la cele din zona asiatică. Între acestea, Coreea de Sud este vectorul principal al dezbaterilor și un susținător neobosit al procesului respectiv. Avansul considerabil al sistemelor educaționale performante din Asia privind educația despre standardizare este suficient de important astfel încât să pună pe gânduri mediile educaționale din alte zone ale lumii. Unele ”pericole” pot să apară din perspectiva unei abordări superficiale a acestei probleme (în spațiul nostru educațional) și, mai ales, ”neparticiparea”  la procesul de elaborare a unor reguli, aplicabile în toate zonele lumii, referitoare educația despre standardizare, având în vedere diferențele semnificative dintre condițiile specifice  în care  orice mediu educațional funcționează .

Descărcări

Publicat

2018-09-27

Cum cităm

Abordări pragmatice în educația modernă: Educația despre standardizare. (2018). Studia Doctoralia Psychology and Educational Science, 5(1-2), 22-37. https://doi.org/10.47040/sd/sdpsych.v5i1-2.42

Articole similare

Puteți, de asemenea, începeți o căutare avansată de similaritate pentru acest articol.

Cele mai citite articole ale aceluiași autor(i)